»Kot so za STA pojasnili na Državnem izpitnem centru (RIC), so nacionalni preizkus znanja v Sloveniji uvedli v šolskem letu 2001/02.«
»Včasih, ko dobim štirico, sem razočarana, saj bi lahko pokazala več.«
»Pritisk glede ocen izvaja zaradi vpisa na srednjo šolo, štiri je sicer prav dobra ocena, a ni dovolj.«
»Ni vse v ocenah.«
»Poznam veliko primerov, ko so dobili fantje štiri za likovni pouk in se s tem niso mogli vpisati na Bežigrad, tudi joka med dekleti sem videla precej.«
»Ocene so kot plača. Nižje ko so, slabša je 'plača', s tem pa si zmanjšaš svoje možnosti v prihodnosti.«
»Kaj pa, če so te petke resnične? Otroci se res učijo.«
»Ocene so postale nekaj, za kar se otroci učijo. Toda zdaj se dogaja še nekaj hujšega. Ocene postajajo kazalnik lastne vrednosti.«
»Zreducirati bitje na šolsko oceno je težek redukcionizem. Ne le, da je moralno etično narobe, je tudi neproduktivno in dolgoročno škodljivo.«
»Ocene so postale razlog za 'biti priden, skrben, odgovoren', namesto da bi bile ocene 'pasivna' posledica teh vrlin.«
»To nakazuje, da moramo imeti v našem šolskem sistemu različne načine ugotavljanja znanja učencev, ki so osnova za resne ukrepe, ki jih je treba potem izpeljati na ravni posamezne šole in šolskega sistema.«
»Šolska praksa kaže, da so interne ocene zelo visoke, kaže pa tudi to, da ima socialnoekonomski status, iz katerega otrok izhaja, zelo velik vpliv tudi na želje po nadaljnjem izobraževanju.«
»Kaj bomo potem pravzaprav s temi rezultati NPZ-jev sistemsko počeli?«
»Iz predloga zakona vendarle za zdaj ne vemo, kakšno, ker to spet pomeni rešitev, ki pa nima izpeljanega svojega začetka in konca.«
»Prihajalo bo do situacij, ko bomo imeli otroka, ki mu bo to četrti tuji jezik. Recimo, da je to tujec, ki jih ni tako malo. Zanj bo slovenščina prvi tuji jezik, angleščina drugi tuji jezik, če živi v Kopru, ima za tretji tuji jezik italijanščino, in potem dobi še tega četrtega. Tako da je treba stvar malo širše pogledati. Mi bi radi čim več snovi odvzeli, zdaj jo pa dodajamo.«
»Strokovni svet je že v lanskem letu potrdil določene zadeve, da se morajo začeti prenavljati učni načrti. Prav tako so o tem spregovorili v Zakonu o osnovni šoli. Prav na podlagi tega je to moralo iti naprej. Razprave pa bodo še potekale.«
»Načeloma je vse potekalo tako kot lani. Letos smo morali sicer imeti maske, a to naj ne bi bila prevelika težava.«
»Prvi maturitetni dan je minil mirno brez posebnosti vsaj na naši šoli, nihče nam ni poročal o morebitnih težavah pri sami izvedbe mature.«
»Upoštevali pa smo vsa navodila ministrstva in Nacionalnega inštituta za javno zdravje.«
»NPZ je pisalo 32 učencev 9. razreda in 35 učencev 6. razreda, ki smo jih razdelili v skupine po 16 oz. štiri oddelke, seveda ob upoštevanju varnostne razdalje.«
»Verjamem in tudi informacije, ki jih imam do zdaj, to govorijo, da se je zelo podobno danes dogajalo po vsej Sloveniji.«
»Namen je, da se učenci seznanijo z računalniškim programom za e-testiranje.«
»V tem trenutku bi bila vsaka drugačna informacija z več vidikov slaba.«
»Če bi prišlo do podaljšanja zaprtja še za nadaljnjih 14 dni, bi se kakšen organizacijski odpustek med šolo in kakšen interni rok lahko zamaknil.«
»Če se bodo držali rokov za NPZ, bodo v vsakem primeru stvari lahko prilagojene.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju